Flyg lilla fjäril, flyg. En dag kommer du krossas, så flyg nu.
Publicerat den

      
Det finns en tanke som snabbt susar genom mitt huvud varje gång jag vaknar på natten och inte kan sova. En tanke som dyker upp när jag tittar ut genom fönstret och ser alla tusentals stjärnor. Men det är inte de som väcker tanken, utan det är de bilar som åker förbi. Föraren är bara som en skugga och jag undrar varje gång vart bilen är påväg. Vart ska man vid klockan fyra på morgonen? Antagligen så ska de åka på semester och åker tidigt för att hinna med flyget, eller så har de kanske varit hos gammelmormor på släktkalas. Antagligen så har alla bilarna som är ute och kör i natten ett mål. Men någon gång hoppas jag att det åker förbi en bil utanför mitt fönster som inte har något mål. Att föraren bara kör och kör mitt i natten och får se vart den hamnar. Det är en fin tanke på något sätt.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?